Telephone icon Τηλ. Επικοινωνίας 2122 136 136 - 210 89 71 711 (Δευτέρα - Παρασκευή : 08:00-16:00 Τρίτη - Παρασκευή: 18:00-22:00 Σάββατο: 09:00-14:00)
Γλώσσα:
Ελληνικά

Τριχόπτωση: Γιατί και Πώς Θα την Αντιμετωπίσουμε

Τριχόπτωση: Γιατί και Πώς Θα την Αντιμετωπίσουμε

Σεπτέμβριος, πρώτος μηνάς μετά τις διακοπές και αρχίζει η απογραφή στις ζημιές που έχουμε προκαλέσει στον οργανισμό μας, με πρώτα στην λίστα τα μαλλιά μας.

Η υπερβολική έκθεση στον ήλιο, πισίνες με χλώριο, το αλάτι της θάλασσας η μη σωστή διατροφή, όπως και το άγχος και η κούραση της επιστροφής , καταστρέφουν την τρίχα και συμβάλουν στη σταδιακή πτώση της . Βέβαια δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το φθινόπωρο είναι και η εποχή όπου παρατηρείται η μεγαλύτερη τριχόπτωση, όμως μαζί με τα προηγούμενα εντείνεται η εικόνα και βέβαια γίνεται το θέμα πιο ανησυχητικό.

 

Η πτώση των μαλλιών είναι μια φυσιολογική κατάσταση μιας και εξασφαλίζει την ανανέωση τους. Η κάθε τρίχα έχει ένα συγκεκριμένο χρόνο ζωής που ολοκληρώνεται με την πτώση της. Η φάση της ανάπτυξης της τρίχας διαρκεί κατά μέσο όρο 3 με 4 χρόνια στη γυναίκα και 2 χρόνια στον άντρα, η μεταβατική περίοδος διαρκεί περίπου 3 εβδομάδες και η φάση της πτώσης ολοκληρώνεται σε διάστημα 3 μηνών. Κατά μέσο όρο, σε καθημερινή βάση χάνουμε γύρω στις 50 τρίχες, κάτι που είναι απόλυτα φυσιολογικό και πολλές φορές ούτε που το καταλαβαινουμε. Το φθινόπωρο, αντίθετα, η τριχόπτωση αυξάνεται και είναι φυσιολογικό να παρατηρούμε μία αύξηση του αριθμού των τριχών που μένουν πάνω στη βούρτσα ή στη μπανιέρα, μετά το λούσιμο. Αυτή η εποχιακή τριχόπτωση διαρκεί περίπου 6 εβδομάδες.

Αυτή είναι η φυσιολογική τριχόπτωση που δεν μας κάνει να ανησυχούμε , όμως όταν αρχίζουμε και χάνουμε πάρα πολλά μαλλιά και για μεγάλο χρονικό διάστημα αυτό είναι << μη φυσιολογικό >> και πρέπει να το εξετάσουμε .

Οι άνδρες είναι οι πρώτοι στόχοι της τριχόπτωσης μια και η αφθονία των αρσενικών ορμονών (τεστοστερόνη) έχει την τάση να προκαλεί σταδιακά ατροφία του τρίχινου θυλακίου.

Η κληρονομικότητα είναι  ο πρώτος παράγοντας που καθορίζει την τριχόπτωση και αυτό ισχύει και για άνδρες και για γυναίκες, μια και είναι ήδη καταγεγραμμένη στο γενετικό υλικό τους.

Αυτή είναι μια από τις περιπτώσεις που γίνεται λίγο πιο δύσκολο να σταματήσουμε την τριχόπτωση.

 

Η κακή διατροφή είναι ένας δεύτερος πολύ σοβαρός παράγοντας που επιταχύνει την αραίωση της τρίχας. Γι’ αυτό, καλό είναι να εμπλουτίσουμε τις διατροφικές μας συνήθειες με πολλά λαχανικά και φρούτα και να αποφεύγουμε τις τροφές με λιπαρά και θερμίδες. Η τρίχα είναι ένας ζωντανός οργανισμός και χρειάζεται βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία για να αναπτυχθεί και να ανανεωθεί. Χρειάζεται σίδηρο, ψευδάργυρο, βιταμίνες Β2, Β5, Β6, Β8, ΡΡ και αμινοξέα, στοιχεία απαραίτητα τόσο για την ζωντάνια και υγεία της τρίχας όσο και για την ομορφιά της. Για να διασφαλίσουμε, λοιπόν, ότι η τρίχα θα μπορέσει να πάρει όλα αυτά τα στοιχεία που χρειάζεται για να είναι υγιής, θα πρέπει να έχουμε μία ισορροπημένη διατροφή.

Οι εξαντλητικές δίαιτες μπορούν να συμβάλουν και αυτές στην τριχόπτωση, καθώς τις περισσότερες φορές δεν είναι διατροφικά ισορροπημένες και έχουν καταστρεπτικές συνέπειες για τα μαλλιά μας.

 

Το άγχος βοηθά στην απώλεια της τρίχας και στη λέπτυνση των μαλλιών μας. Θα πρέπει να μάθουμε να το διαχειριζόμαστε, είτε με τη βοήθεια κάποιου ειδικού είτε μέσω άλλων διεξόδων, όπως τα σπορ, το περπάτημα, τις δημιουργικές ασχολίες, τον καλό ύπνο τη νύχτα και την υγιεινή ζωή.


Οι ορμόνες, η διαδικασία της κύησης και του τοκετού προσωρινά μπορεί να προκαλέσουν τριχόπτωση. Τις περισσότερες φορές όμως - λίγους μήνες αργότερα - η τριχόπτωση παύει και τα μαλλιά επανέρχονται στην προηγούμενη κατάσταση τους. Πολλές γυναίκες παρουσιάζουν αύξηση της τριχόπτωσης μέχρι και έξι μήνες μετά την γέννα. Επίσης, πολλές γυναίκες που κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης λαμβάνουν σίδηρο, παρατηρούν αύξηση των τριχών και, όταν σταματούν το σίδηρο, παρατηρούν λέπτυνση της τρίχας.



Η εμμηνόπαυση  συμβάλλει  στην αραίωση της τρίχας και γενικότερα στην τριχόπτωση, σε κάποιες περιπτώσεις γυναικών. Για το λόγο ότι όλες οι γυναίκες θα περάσουμε την περίοδο αυτή, μπορείτε να παίρνετε βιταμίνες που υπάρχουν στο εμπόριο για την ενδυνάμωση της τρίχας.



 

Η κατάθλιψη, η έλλειψη σιδήρου και ο θυρεοειδής μπορούν να συμβάλλουν παρά πολύ στην απώλεια της τρίχας.
Η φυσική και ψυχολογική μας κατάσταση είναι άρτια συνδεδεμένες με την τριχόπτωση, καθώς η κατάθλιψη, η υπερκόπωση, το άγχος, η έλλειψη ύπνου μπορούν να προκαλέσουν σημαντική πτώση των μαλλιών μας. Οι επιπτώσεις, όμως δεν σταματούν εκεί καθώς και η ποιότητα της τρίχας μπορεί να επηρεαστεί: σπάει πολύ εύκολα, ξηραίνεται, χάνει τη λάμψη της, δημιουργείται πιτυρίδα.

 

Οι βαφές, το ντεκαπάζ, το δυνατό βούρτσισμα και το συχνό ίσιωμα με το πιστολάκι είναι παράγοντες που κάνουν εύθραυστα τα μαλλιά σας και τη ρίζα τους, με αποτέλεσμα να πέφτουν σε μεγάλες ποσότητες.

 

Όπως είπαμε και πριν ότι έχει να κάνει με τις ορμόνες επηρεάζει στην τριχόπτωση, έτσι λοιπόν και ορισμένα φάρμακα μπορεί να συμβάλουν αρνητικά στην ανάπτυξη των μαλλιών μας, όπως τα αντισυλληπτικά πχ που στη αρχή της χορηγίας τους η στην απότομη διακοπή τους μπορεί να προκαλέσουν έντονη τριχόπτωση.

Ποιες τροφές είναι καλύτερες για την υγεία των μαλλιών;

  • Η τρίχα αποτελείται κυρίως από πρωτεΐνη, γι' αυτό εντάξτε στο διαιτολόγιό σας πηγές πρωτεϊνών, όπως το κόκκινο κρέας, τα πουλερικά, το ψάρι, τα γαλακτοκομικά και τα όσπρια.
  • Η βιταμίνη Α, που βρίσκεται κυρίως στο συκώτι και τα ψάρια, είναι σημαντική για την καλή υγεία του επιθηλίου της τρίχας, ενώ η έλλειψή της έχει συνδεθεί με εύθραυστα και αδύναμα μαλλιά.
  • Ευεργετική επίδραση στην υγεία των μαλλιών έχουν ακόμη ο σίδηρος, ο χαλκός και ο ψευδάργυρος. Υψηλή περιεκτικότητα σε χαλκό έχουν το συκώτι, το κόκκινο κρέας, οι φακές και το σπανάκι , σε χαλκό, οι ξηροί καρποί και τα όσπρια και σε ψευδάργυρο, τα θαλασσινά και τα μανιτάρια. Τα δημητριακά ολικής αλέσεως και τα όσπρια, όπως οι φακές που περιέχουν κυρίως ψευδάργυρο.
  • Η μαγιά της μπύρας, η οποία περιέχει βιταμίνη Β1, Β2, ΡΡ, σίδηρο, μαγνήσιο και ψευδάργυρο και είναι γνωστή για τις ευεργετικές της ιδιότητες στην επιδερμίδα αλλά και τα μαλλιά. Κυκλοφορεί σε ταμπλέτες ή σκόνη.
  • Τα αυγά, το ψάρι, τα οστρακοειδή και το κρέας (με μέτρο βέβαια και όσο το δυνατό λιγότερο λίπος), τα οποία περιέχουν σίδηρο και αμινοξέα.
  • Επίσης, πολύ σημαντικός είναι ο ρόλος  που παίζει στην τριχόπτωση η ποσότητα  νερού που πρέπει να καταναλώνουμε κατά την διάρκεια της ημέρας και ορίζεται στο 1,5 - 2 λίτρα. 



Οι στατιστικές φανερώνουν πως το 90% των περιστατικών με τριχόπτωση καταναλώνουν λιγότερο από 1,5 φρούτο την ημέρα, ελάχιστες σαλάτες, λίγο νερό και παραλείπουν το πρωινό ή ένα γεύμα την ημέρα.



 

Η υγεία των μαλλιών μπορεί να επηρεαστεί και από την χρήση των κατάλληλων βότανων. Το γεγονός ότι προέρχονται αποκλειστικά από το φυτικό και ζωικό κόσμο, χωρίς τροποποίηση ή ανθρώπινη παρέμβαση, τους δίνει σαφές πλεονέκτημα. Κλινικές έρευνες έχουν αποδείξει ότι υπάρχουν συγκεκριμένα βότανα που κάνουν καλό στα μαλλιά και όχι όλα.

Αυτά είναι:

• Το μαύρο πιπέρι

• Η γύρη από τις μέλισσες, ειδικά για όσους έχουν πρόβλημα με απορρόφηση σιδήρου από άλλες τροφές

• Τα φύλλα δάφνης, όπως και το δαφνέλαιο

• Το φασκόμηλο και το δεντρολίβανο

Η χρήση τους δεν χρειάζεται να γίνεται όλο τον χρόνο αλλά σε περιόδους τριχόπτωσης.

 

Επειδή τα αποτελέσματα της κακής διατροφής δεν είναι άμεσα ορατά αλλά σε βάθος χρόνου, είναι καλό να ακολουθούμε το διαιτητικό μοντέλο που ανταποκρίνεται επαρκώς στις ανάγκες και απαιτήσεις του δικού μας οργανισμού.


Πολλές φορές η εργασιακή μας δραστηριότητα μας εμποδίζει να ανταποκριθούμε στις διατροφικές μας ανάγκες , γιατί μπορούμε να βοηθηθούμε από συμπληρώματα διατροφικά που μας καλύπτουν αποτελεσματικά.

 

Σχετικά προϊόντα

VISA Electron VISA Maestro MasterCard

Copyright © 2016 pharmacytop.gr // All rights reserved
Web Design & Development by Generation Y